Wij plaatsen functionele- en statistieken cookies zodat deze site goed werkt en anoniem gemeten kan worden.
Voor cookies van derden hebben wij uw toestemming nodig. Meer informatie over deze cookies van derden.
Ons bestuur
Het bestuur van VGGM bestaat uit het algemeen bestuur, de bestuurscommissie veiligheid, de bestuurscommissie gezondheid, het dagelijks bestuur en de voorzitter (Ahmed Marcouch). Het algemeen bestuur heeft daarnaast een vaste adviescommissie: de auditcommissie financiën.
Het algemeen bestuur bestaat uit alle burgemeesters van de gemeenten in Gelderland-Midden. De hoofdofficier van justitie, de coördinerend dijkgraaf, de (vertegenwoordiger van de) Commissaris der Koning en de voorzitter van de bestuurscommissie gezondheid zijn ook uitgenodigd deel te nemen aan vergaderingen van het bestuur.
De bestuurscommissie veiligheid bestaat uit alle burgemeesters van de gemeenten in Gelderland-Midden. De hoofdofficier van justitie, de coördinerend dijkgraaf en de (vertegenwoordiger van de) Commissaris der Koning zijn ook uitgenodigd deel te nemen aan vergaderingen van de bestuurscommissie veiligheid.
De bestuurscommissie gezondheid bestaat uit de wethouders publieke gezondheid van de gemeenten in Gelderland-Midden.
Vergaderingen 2025
De vergaderingen van het algemeen bestuur en de bestuurscommissies veiligheid en gezondheid zijn openbaar. Geïnteresseerden en belanghebbenden zijn van harte welkom. De tijd en locatie van de vergadering staat vermeld in de vergaderstukken.
Wil je als toehoorder aanwezig zijn? Geef dit dan uiterlijk de dag vóór de vergadering aan bij de bestuurssecretaris door een mail te sturen naar info@vggm.nl
- Woensdag 19 februari: bestuurscommissie veiligheid en bestuurscommissie gezondheid
- Woensdag 2 april: algemeen bestuur, bestuurscommissie veiligheid, bestuurscommissie gezondheid
- Woensdag 2 juli: bestuurscommissie veiligheid en bestuurscommissie gezondheid
- Woensdag 10 september: algemeen bestuur
- Woensdag 1 oktober: bestuurscommissie veiligheid en bestuurscommissie gezondheid
- Woensdag 19 november: bestuurscommissie veiligheid en bestuurscommissie gezondheid
Uit wie bestaat het dagelijks bestuur?
- Burgemeester van Arnhem, de heer A. Marcouch, voorzitter
- Burgemeester van Ede, de heer L.J. Verhulst, vice-voorzitter
- Burgemeester van Overbetuwe, mevrouw P.H. Hoytink-Roubos
- Burgemeester van Zevenaar, de heer L. van Riswijk
- Wethouder Publieke Gezondheid van Overbetuwe, mevrouw C. Teunissen
De agenda en de besluitenlijst van de vergaderingen van het dagelijks bestuur zijn openbaar. U kunt deze documenten raadplegen onder “vergaderstukken" (zie hieronder).
Auditcommissie Financiën
De auditcommissie Financiën adviseert het algemeen bestuur. De leden van de auditcommissie Financiën zijn:
- Burgemeester van Duiven, de heer H. Hieltjes, voorzitter
- Burgemeester van Rozendaal, mevrouw E. Weststeijn
- Burgemeester van Lingewaard, mevrouw N. Kalfs
- Wethouder Publieke Gezondheid van Wageningen, de heer G. van Vulpen
De vergaderstukken van de auditcommissie zijn in beginsel niet openbaar toegankelijk. Het advies vanuit de auditcommissie is te raadplegen bij de vergaderstukken van het algemeen bestuur.